شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۹:۰۷:۴۶

توسط متخصصان شرکت گلوبال پتروتک کیش اجرا می شود
چهارمین دستگاه حفاری پتروتک کیش در پروژه آذر فعال می‌شود
ایران دریلینگ: در پی بازدید وزیر نفت از میدان نفتی آذر و اعلام افزایش تعداد دستگاه‌های حفاری در توسعه این میدان مشترک، چهارمین دستگاه حفاری شرکت گلوبال پتروتک کیش به زودی در این پروژه به کار گرفته می‌شود.به نقل از روابط عمومی شرکت گلوبال پتروتک کیش، در حال حاضر پنج دستگاه حفاری در میدان نفتی آذر فعال هستند که سه دستگاه آن متعلق به شرکت گلوبال پتروتک کیش است. وزیر نفت در جریان بازدید از میدان نفتی آذر از آغاز تولید زودهنگام ٣٠ تا ٣٥ هزار بشکه نفت در روز از این میدان از نیمه دوم سال ٩٤ و افزایش 65 هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت خام کشور در روز در صورت نهایی شدن توسعه میدان آذر خبر داده بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت گلوبال پتروتک کیش، عملیات حفاری و نصب لاینرهای چاه‌ شماره هفت میدان نفتی آذر نیز اخیرا به‌طور کامل توسط این شرکت به پایان رسیده است.چاه شماره هفت میدان نفتی آذر اولین چاه در میدان آذر است که عملیات حفاری آن با راندن چهار لایه لوله جداری (کیسینگ) و سه لایه لوله آستری (لاینر) و با همت مدیران و کارشناسان ایرانی به‌طور کامل به پایان رسیده است. عمق این چاه 4714 متر است و تقریبا طبق برنامه زمانبندی پیش‌بینی‌شده برای پروژه، انجام شده است.شرکت‌های خارجی که پیش از این در میدان آذر حفاری کرده بودند، 150 روز دیرتر از برنامه به عمق 4714 متری رسیدند. این در حالی است که در انجام این پروژه با استفاده از توان داخلی، علاوه بر دستیابی به زمان مطلوب، کیفیت انجام عملیات حفاری نیز با لوله آستری بزرگتر بسیار خوب بوده است.

بر اساس این گزارش، میدان آذر (در بلوک اناران) در۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر مهران واقع شده و یکی از میادین مشترک  با کشور عراق است. اولین چاه میدان آذر توسط شرکت نروژی هیدرو در سال 1365و در مدت حدود 400 روز حفاری شد و چاه شماره هفت دومین چاهی است که توسط گلوبال پتروتک کیش تا عمق 4714 یعنی 10 متر پایین‌تر از عمق نهایی سازند سروک و با راندن کامل لوله‌های جداری و آستری به اتمام رسیده است. عمق بالای مخزن هیدروکربوری و نیاز به حفاری در سازندهای مختلف نفتی از ویژگی‌های این میدان است که عملیات حفاری را بسیار پیچیده و طولانی می‌کند.بر اساس برنامه توسعه میدان آذر، قرار است  ١٠ حلقه چاه از سوی شرکت گلوبال پتروتک کیش، هفت حلقه چاه از سوی شرکت ملی حفاری ایران و دو حلقه چاه نیز از سوی شرکت پرشیا در این میدان حفاری شود.کارفرماهای طرح توسعه این میدان، شرکت مهندسی و توسعه نفت و مجری طرح، شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر (کنسرسیوم متشکل از شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ایران و صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی) هستند.


  کد خبر : 141
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :